A társaság alapítása.

Az alapítást megelőző tevékenységek.

Alapítás:

A betéti társaság 2005-ben alakult, alapvetően családi vállalkozásként.

A társaság megalapításával egy régóta dédelgetett és formálgatott álom megvalósításának fontos lépését tettük meg.

Történeti áttekintés

Korábban különböző nagyvállalatok alkalmazottjaként sokat szenvedtem az üzleti folyamatok szervezetlenségétől, a munkavállalókat sújtó, megalapozatlan döntésektől, a ügyfelek elégedetlenségétől és kiszolgáltatottságától.

A '90-es évek elején kerültem kapcsolatba a minőségbiztosítás szellemiségével, és hamar elkötelezett híve lettem.
Egy olyan eszközt láttam benne, amivel a folyamatok minden érintettje számára kedvező változásokat lehet elérni.
A jobb szervezettség, a problémák tudatos és felelősségteljes kezelése nemcsak a cég eredményességét, hanem a munkavállalók munkakörülményeit is korábban nem tapasztalt mértékben javíthatja. Ugyanakkor a termék vagy szolgáltatás minőségének javulása révén az ügyfelek elégedettsége és a cég eredményessége is növekedhet.

Több éves tapasztalat alapján magam is láttam, hogy bár a minőségbiztosítási rendszer előnyeit állandóan hangsúlyozzák, a legtöbb esetben mégsem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

Ahhoz hogy a lehetőségek kihasználhatók legyenek, az érintett személyeknek (vezetőknek és beosztottaknak) jelentős változáson kell átesni, ami magától esetleg csak több generáción keresztül mehet végbe.
Másrészt egy szigorú, fegyelmezett működtető folyamatot kellene hosszú távon fenntartani. Ami gyakorlatilag szinte lehetetlen, mert nem közvetlenül értéktermelő folyamatról van szó, így nem kaphat állandó figyelmet.
Továbbá a körülmények, a személyek, az érdekek szüntelenül változnak, mellyel a szabályozás és az ellenőrzés kialakult gyakorlata nem tud lépést tartani.

Saját tapasztalataim alapján jutottam arra a következtetésre, hogy a sikerhez a vállalkozás működési körülményeit kell olyan módon megváltoztatni, hogy közben érvényesüljenek a minőségirányítási elvek, szigorú eljárásrend szerint működjenek a folyamatok, hatékonyan kapcsolódjanak össze a különböző szakterületek alkalmazottjai és a vezetőség pontos rálátással, friss információkkal rendelkezzen a vállalkozás minden lényeges kérdéséről.

A mai körülmények között kézenfekvő és elérhető megoldás egy vállalati intranet, egy belső portál kialakítása, ahol a program szintjén lehet előírni mindenkinek a feladatát, ellenőrizni a folyamatokat.
A portálon a munkatársaknak személyre szabott munkafelületet alakíthatunk ki, és csak a számukra szükséges információkat jelenítjük meg. A portál emellett a közös munka terepe is, sőt a különböző vállalati alkalmazásokhoz is hozzáférést ad. Mindez nagymértékben megkönnyíti és gyorsabbá teszi a munkavégzést, és lehetővé teszi az alkalmazottak munkaidejének jobb kihasználását.

"Felfedezésemmel" nem vagyok egyedül, hiszen már egyre több nagy szoftvergyártó cég kínál megoldásokat.